Впровадження STEM-освіти
в Полонській ЗОШ І-ІІ ст. №6 2017-2018 н.р.
Сезон «Пригоди води»
( Science, Technology, Engineering, Mathematics – Наука, Технології, Інженеринг, Математика)
міжнародна дослідницько-орієнтована програма, спрямована на навчання дітей
науці, технологіям та командній роботі.
Батьки вирішили придбати таку програму ціною 1400 грн. на 6 дітей.
Ми зареєстрували команду дітей початкових класів в Оргкомітеті на сезон «Пригоди води» 2017-2018, кінцевою метою якого була участь у всеукраїнському фестивалі FIRST LEGO League Junior (FLL jr. – Перша Ліга іграшки ). Незабаром отримали навчальний пакет документів, який складався з технічного конструктора LEGO на 685 деталей, який відповідає завданню сезону, та методичних матеріалів, необхідних для проведення занять-зустрічей з командою.
На заняття-зустрічі команди стало приходити значно більше дітей. Однак вже з перших занять ми орієнтуємо дітей ,що фестивалі мають брати участь тільки 6 найкращих, найкмітливіших ( умови оргкомітету) , а решта - як група підтримки.
Вже після 2-3 зустрічей з командою ми зрозуміли, що одного набору конструктора нам недостатньо. Ми шукали свої шляхи створення матеріально-технічної бази. Найнеобхідніше технічне забезпечення ( набори WeDo і WeDo2, моторчики, сенсори, блок управління, 2 пластини 48х48 см ) школі №6 допомогли придбати відділ освіти та мерія міста. Нам зараз дуже потрібний ще ноутбук чи планшети, а також стіл для проведення місій роботів.
Розуміння потреб часу та підтримка від батьків і спонсорів підсилює бажання нас, тренерів, займатися STEM- освітою.
Заняття в цьому сезоні ми проводимо раз на тиждень з 13до 14.30 на волонтерських засадах. Кожна дитина через гру з допомогою конструктора LEGO вчиться бути науковцем, технологом, інженером-конструктором і бухгалтером (Звичайно, це образно, як рольова гра!) . В цьому дитині допомагаємо ми, тренер і його помічник. Ми показуємо , підказуємо, орієнтуємо і вчимо дітей працювати на результат. Батьки це процес в певній мірі контролюють, допомагають у пошуку спонсорів і активно долучалися до презентації успіхів своєї дитини.
Кінцевий результат - презентація проекту на Всеукраїнському фестивалі “ROBOfirst – більше ніж роботи”
Ось що розповідають діти:
НАША КОМАНДА
«LEGO-Фітинги» так назвали ми свою команду.
Таке рішення прийшло нам на думку після екскурсії до джерела водопостачання в своїй школі. Нам було чомусь смішно чути слово «фітинг».
Тренер розповіла нам, що фітинг - це фасонна деталь, якою з'єднують труби в місцях їх розгалужень чи поворотів.
Використовується фітинг також для герметичного перекриття у водопроводах .
Після цього ми використали це слово для назви команди.
«LEGO-Фітинги» тому, що ми веселимося і вчимося покращувати шлях води при допомозі LEGO.
Ми хочемо створити спільну ЛЕГО-модель, в якій з Краплиною Капітон будуть траплятися тільки приємні пригоди.
НАШЕ ДОСДІДЖЕННЯ
Для дослідження ми обрали спосіб використання води – це прибирання.
Коли ми дослідили цей процес, то дізналися дуже багато цікавого.
Воду для прибирання беруть із закритого резервуара, від якого відгалужуються труби з кранами, а їх з’єднують фітинги!.
В резервуар воду закачує помпа – спеціальний мотор, який опустили в колодязь.
Вода з колодязя може бути твердою або м’якою. Найкраща вода для прибирання та миття – це м’яка і чиста.
Твердість води ми перевіряли шматочком господарського мила.
Якщо мило розчинялося, і вода ставала схожою на молоко, то така вода була м’якою.
Якщо мило згорталося в клубочки і спливало у вигляді згустків – то така вода була твердою.
Шлях, який долає вода – він непростий. Він завжди подібний до кола, тобто є колооббігом. Про нього ми дізналися із казки «Пригоди Краплини Капітон», а ще із мультиків про секрети води.
На цьому шляху з водою дуже часто трапляються різні пригоди.
Коли вона холодна, то краплини сполучаються з брудом погано, а коли тепла - легко забирють на себе бруд.
Краплини, що забрали бруд , стають сумішшю і починають хворіти. Щоб вибратися їм із суміші і оздоровитися, необхідно пройти процес очищення.
А це не одне випробування для кожної Краплини. Кожній Краплині треба пройти через гвинт-насос або помпу, коловорот-водограй та щонайменше три камери- фільтри.
Це випробування є непростим. І тільки та Краплина, яка подолає такі випробування, оздоровиться та стане знову легенькою і прозорою, веселою і грайливою!
А ще ми дізналися що такий процес є досить дорогим. Люди не завжди поспішають допомагати його здійснювати . Швидше його здійснюють розумні машини -роботи.
НАША МОДЕЛЬ
Рішення , яке ми придумали для покрашення шляху води.
Кожного разу після прибирання люди мають здійснювати очистку води.
Для цього ми придумали колектор-водоочисник. І зараз створюємо його ЛЕГО –модель – робота, щоб допомагав Краплинам вибиратися із сумішей, а людям очищати воду.
Нам це подобається! Ми весело проводимо час разом!
МИ- команда ! Ми всі - друзі! Ми виконуємо свою роботу.
Наш тренер і наставник допомагає нам вчитися.
Але ми самостійно знаходимо відповіді на поставлені запитання.
Ми ділимося нашим досвідом і відкриттями з іншими.
Ми ввічливі, допомагаємо один-одному, поважаємо одне одного
і називаємо це Шляхетний Професіоналізм.
Ми всі – переможці.